CREED BRATTON navštíví Prahu

CREED BRATTON navštíví Prahu

Creed Bratton, hvězda seriálu The Office (US), který se stal jedním z nejlepších a nejsledovanějších pořadů na světě, navštíví poprvé se svým vystoupením Prahu - Divadlo U Hasičů.

Creed Bratton byl vždy hudebním příběhem, ale neúnavná touha po úspěchu a štěstí ho ve Scrantonu v Pensylvánii přivedly na úplně jinou cestu. Nyní, když se 27. září chystá vydat své desáté studiové album Tao Pop, upevňuje Bratton své místo v hudební historii, když bezstarostně prozkoumává své rozmanité interpretace popové hudby. Tao Pop je již pátým albem, na kterém Creed spolupracuje s několikanásobnými držiteli cen Grammy, producenty Davem Wayem (Michael Jackson, Fiona Apple) a Dillonem O'Brianem (Keith Urban, Brian Wilson, Ringo Starr). Ke spolupráci na čtyřech jednotlivých skladbách přizval dlouholeté přátele Billyho Harveyho, Geoffa Pearlmana, Vance DeGenerese a Dillona O'Briana.

files/Fotky ke článkům/Creed Bratton/CreedB_MasterArtwork_A3_12_1200x630.jpg

Creed Bratton poprvé v Praze

Z celé desky je cítit přirozený smysl pro humor, což je vidět například na skladbách jako první singl "Turn The Corner Of The Universe", nakažlivé hymně, která si představuje budoucnost, v níž jsou klimatické změny v našem zpětném zrcátku. Je tu i obal Tao Pop, na kterém je futuristicky vyobrazen Creed ozdobený USB zásuvkou v lebce, jak nevysvětlitelně přijímá AI-dítě od svých AI-rodičů. Je to samozřejmě proto, že Creed je zábavný chlapík – to, co začalo jako nemluvená role, z něj rychle udělalo celosvětovou hvězdu díky jeho stejnojmenné postavy v americké verzi seriálu The Office, který je nyní jedním z nejstreamovanějších televizních pořadů všech dob.

Mnozí si však možná neuvědomují, že jeho život v záři reflektorů začal nejprve hudbou a Tao Pop je jakoby vyvrcholením jeho mnoha eklektických zkušeností. Creed vyrůstal v malém hornickém městečku mezi Fresnem a Yosemity a od malička viděl, jak se jeho matka a prarodiče věnují hudbě. Později ohromoval svými hereckými schopnostmi ve školních hrách, než nakonec na vysoké škole zanechal studia herectví a vydal se na cestu po světě, aby hledal sám sebe. Tento příběh už vyprávěl dříve – autobusem projel Afriku, Evropu, Středomoří a Blízký východ a později se stal členem folk-popové skupiny Grass Roots, Creed toho během svého raného hudebního života zažil víc, než by většina z nich mohla říct, že by o to kdy usilovala, ale vždy cítil, že je toho víc. Brattonova sólová kariéra technicky vzato začala v okamžiku, kdy v roce 1969 opustil Grass Roots, ale odstartoval ji svým debutovým albem Chasin' The Ball v roce 2003. Následovalo dalších osm dlouhohrajících desek a každá z nich odkrývala další vrstvy Brattonova rozsáhlého hudebního vesmíru.

Dnes Bratton ve svém každodenním životě přijímá pocit smíření s tím, co se má stát dál. Ve stejném smyslu se jeho autodidaktická povaha projevuje i v jeho hudební tvorbě. Nechává písně, aby k němu přicházely, a nechává své podvědomí, aby ho vedlo. Tento přístup odráží jeho širší filozofii: svět je tu od toho, aby nám pomáhal, ale my se mu často sami stavíme do cesty. Tím, že nechává tao proplouvat svým životem, zpracovává traumata a vyjadřuje duchovní touhu prostřednictvím své hudby.

Skladba "Turn The Corner Of the Universe", kterou napsal společně s Vancem DeGeneresem, vyniká na albu Tao Pop jako obzvlášť vzletný moment. Píseň je inspirována článkem, který Creed četl v časopise Popular Mechanics - "něco o hojení ozonové díry na polárním kruhu," říká - a představuje budoucnost, kdy se lidé konečně vzpamatují a přestanou znečišťovat planetu; utopii s čistými oceány a bez plastového odpadu. Když se jej ptali na další inspiraci písně, radostně se bránil: "Lidé mě obviňují ze změny klimatu a já už toho mám prostě plné zuby. Není to můj problém!"

Obal alba byl inspirován knihou The Singularity Is Near od Raye Kurzweila; po jejím přečtení si Creed při meditaci představil obrázek a představil si svět, kde spolu bez problémů koexistují roboti s umělou inteligencí a lidé. V tomto snu je Creed posledním člověkem, kterému se daří ve světě ovládaném roboty a umělou inteligencí – což je dojemná metafora jeho trvalé přítomnosti v hudebním světě.

Témata

Marcela Doubková

Marcela Doubková

Šéfredaktor

Šéfredaktor PROMUZIKU.cz a měsíčníku EXIT162, divadelní pedagog, moderátorka a textařka.